موضوعات مرتبط: اخبار اسفندآباد ، ،
برچسب‌ها:

پارسال اسفند توفیقی دست داد رفتیم پشت کوه سفیدی دوده!!

البته نه دوده خلاف،بلکه دوده بدون اون دودها!!جای همتون خالی .
هرسال توی ماه اسفند، کوه کمرهای ده مثل پشت کوه سفیدی،او آسوی،اشکنه ،فریادون،بیخیخان یا هیچ کدومش که نشد بژدونه جاهای خوبی برای تفریح داره.ما که توی ده درکه وفشم ولویزان یا زاینده رود وحافظیه که نداریم.از همین مواهب طبیعی باید بهره ببریم.باخرج کم والبته سالم!!!
توصیه ام به همه جوونای ده اینه که سالم زندگی کنند واین هدیه را به فرزندان خودشون هم بدهند.درسته که مشکلات هست ولی مراقبت از نفس و از ایمان تلاش و همت می خواد که تو وجود همه بچه ها و جوونهای ده هست.
عکس دلفریبی هم براتون دارم که امیدوارم خوشتون بیاد، بدو بیراه هم بهم نگین،دلتونم آب نشه،بساط ساده ای هست،توی همین چند روز بزنین بیرون ، برپاش کنید ولذت ببرید وبه جون من هم دعا کنید.
شاد وسرفراز باشید.
 

موضوعات مرتبط: آداب و رسوم اسفندآباد ، ارسالی اعضا ، ،
برچسب‌ها:

 

 

حمیدرضا شمس اسفندآبادی:از نظر بنده، تا امروز، زیبا ترین عکس منتشر شده در این وبلاگ، بی شک همین عکس بوده است...


تمام آنچه که اسفندآباد را در ذهنت بی بدیل می کند، در این عکس هست جز یک چیز...

دیوار کاهگلی هست... دیواری فرو ریخته... ترک های زمین های تشنه اش... اندک مایه ی حیات در جوی هایش... خارهای در پای دیوار روییده اش... نبات تشنه و رنگ پریده از محبت بی حد آفتاب... مزرعه ای به ظاهر کم بار و در باطن پر برکت... تک درخت های تنهایش... و مهمتر از همه، آسمان بلند و صاف و ساده اش... و افقی که در همین آسمان بلند حل می شود، نه پشت برج های بلند و مشغله ی شهر...

یک لحظه فقط، تنها یک لحظه با تأمل به عکس نظر اندازید، تا نزدیک بودن خداوند را در این عکس حس کنید... و دوریش را هر کجا، و در هر شهری که نشسته اید...

چرایش واضح است... به هزاران دلیل. ارزش دست های ترک خورده آن پیرمرد کشاورز که کلوخ ها را در دست خرد می کند تا زمینش هموار تر باشد نزد خدا به حتم بر دستان لطیف من که هنرش بر صفحه کلید نرمی لغزیدن است بیشتر است... خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...

دعایم کنید. عزتتان همیشه مستدام.

 

صمد سربازی اسفندآبادی:عکس زیبایی است.

محمد:عكس جالبي بودموفق باشي


موضوعات مرتبط: عکس اسفندآباد ، ،
برچسب‌ها:

 عکس دانش آموزان و معلمان مدرسه شهید چمران در اردوی دَرِی باغ

 19 سال پیش / 1372


موضوعات مرتبط: معرفی اسفندآبادی ها ، ،
برچسب‌ها:

سلام بچوکا چه خبر خوبِییییی

هر کس گفت بال نیست یعنی چه؟

 

باغ دهنویی:با سلام : يعني قبول نيست.

اسفندآبادی:بله بال نیست یعنی قبول نیست که اون قدیما موقع بازی های دسته جمعی زیاد ازش استفاده می شد. یادش بخیر


موضوعات مرتبط: لهجه اسپونباد ، ،
برچسب‌ها:

 («بِرِشتَکُدون تُرد شده؟»)

 

درآستانه نوروزیم.این عیدِ سعیدِ باستانیِ ایرانیِ آریایی.

فصل خانه تکانی و شست وشو.امسال به نظر بهار دست وپاچه تر از همیشه آمده است.

صدای پای بهار بیشتر وبیشتر شنیده می شود. وقتی می بینی درختان تِنج کرده اند ولحن کلام وجیر جیر چوغورا  فرق کرده ،بیشتر حس عید آدم را می گیره.

حیف که این فصل توی ده نیستیم که از این الحان طرب انگیز بهره جوییم وحظ کنیم ولی گفتن خاطراتش اقلن یک فایده داره که اونم تجدید خاطراته که«وصف العیش،نصف العیش».

این فصل علاوه بر سایر کارها، مردم«گندم جوشُک» کردن راهم پیش رو دارند.سنتی جالب ،منحصر به فرد والبته قدیمی.

این فصل َدیگها وقابلمه های«گندم جوشُک» قدیم روی اجاقها بار بود وحالا روی اجاق گازها،خیر سرمون یکی دو سالیه که گازدار شدیم!!!

اندازه پختن گندم  که از یک طرف خمیر نشه وفاقش بشکافه واز طرف دیگه سفت نمونه که دندان شکن باشه، هنره!!!

بو دادنش اوج هنرمندی هست و ودقت وتجربه که«بِرِشتَک»،هم نباید بسوزه هم نباید لنگ باشه!!،به همین خاطره که این کار را میدن به زنهای قدیمی تر قوم وخویش یا همسایه.

به زودی هی زنها همدیگر رو میبینن ومیپرسن: («بِرِشتَکُدون تُرد شده؟»)

مدیریت سایت: از بازدیدکنندگان اگر به برشتک دسترسی دارید لطفا یک عکس بفرستید برای غیر اسفندآبادیها که این مطلب را می خوانند.

غریبه آشنا: عااااااااااااااااالی بود

دم حموم:سلام واقعا یادش بخیر ما برشتک میبردیم مدرسه و با معلما میخوردیم یادمه یکی از بچه ها روی تابلو نوشته بود:ب یایید برشتکهایمان راتقسیم کنیم جناب اکبر شما هم آدم خاطره بازی هستی دمت گرم


موضوعات مرتبط: آداب و رسوم اسفندآباد ، ،
برچسب‌ها:

 

  به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین ' دخیل عباس زارع زاده ' در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مركزی مهریز از تلاش های دولت و نظام در 34 سال گذشته در مناطق روستایی قدردانی كرد .

وی ادامه داد: در این سال ها به بركت انقلاب اسلامی كارهای بسیار خوبی در بخش های مختلف برای مناطق روستایی صورت گرفته ، ولی هنوز كافی نیست و باید اینگونه فعالیت ها و خدمات گسترش یابد .

نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه روستائیان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده و همراه با سایر افراد در خدمت نظام و ولایت فقیه بوده اند، گفت: خدمت به مردم و روستائیان یك وظیفه مهم محسوب می شود.

زارع زاده افزود: باید فعالیت های فرهنگی ، عمرانی و اشتغالزایی در سطح روستاها بیشتر شود تا زندگی در روستاها مقرون به صرفه و فعالیت های اقتصادی برای مردم شریف این مناطق در آمدی به همراه داشته باشد .

وی خاطرنشان كرد: باید به سمت توسعه عملی روستاها رفت و دهیاران در این مناطق محور امور مردم قرار گیرد و پاسخگوی فعالیت ها ، برنامه ها و اقدامات متعدد باشند .

نماینده مردم شهرستان های مهریز ، بافق ، بهاباد ، خاتم و ابركوه در مجلس شورای اسلامی گفت: امكانات در مناطق روستایی باید طوری تعریف شود كه مردم سخت كوش روستاها به منافع خود برسند .

زارع زاده خاطرنشان كرد: برای عمرانی و آبادانی بیشتر روستاها به یك عزم جدی و همكاری عمومی نیاز است كه این امر به بركت انقلاب اسلامی اجرایی خواهد شد .ك2

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80525881 تاريخ انتشار:15/11/1391 - 08:05

 

غریبه:باز هم جای شکر داره. ولی کاش یه نفر این سایت رو به مسولین معرفی میکرد.


موضوعات مرتبط: اخبار اسفندآباد ، ،
برچسب‌ها:

 علی رغم اینکه از نظر خواهی شماره یک استقبال چندانی نشد

امیدواریم که در دومین نظر خواهی همه ی شما بازدیدکنندگان شرکت نمایید.

 

به عنوان دومین نظر خواهی لطفا نظر بگذارید و بنویسید که

اگر شما از مسئولین اسفندآباد بودین چه کاری رو انجام می دادین؟

 

کدام مشکل را رفع می کردین؟

چه هدفی را دنبال می کردین؟

چه امکاناتی را در اسفندآباد ایجاد میکردین؟

 

این نظر خواهی جنبه هم فکری برای آبادانی ولایتمان را دارد.

پس لطفا هر آنچه که درباره اسفندآباد جنبه نقد ، بررسی و پیشنهاد دارد را عنوان کنید.

 

 از مسئولین اسفندآباد تقاضامندیم که به این پست توجه ویژه داشته باشند.

مدیریت سایت: اگر بنده مسئول بودم : تکمیل و راه اندازی سالن ورزشی / فراهم کردن امکان دسترسی اهالی به روزنامه و مجله / دسترسی عموم به اینترنت پر سرعت / راه اندازی موزه با استفاده از وسایل قدیمی اهالی / 

 

رضا نصیری اسفندآبادی:سلامي به گرمي آفتاب تابستان اسفندآباد و درودي به ملايمت روزهاي خوب بهاري اسفندآباد. بي وقفه جاي احترام و سپاس ديده مي شود كه اگر كسي ببيند و سكوت كند كم لطفي است و اگر كم لطفي كند مي شود فهميد كه نشناخته است. كم كسي در اين روزگار، جواني اش را هزينه زادگاه خواهد كرد. ""پس به گرمي دستت را مي فشارم اسفندآبادي""

 

مدیریت سایت: با سلام و احترام بابت نظر و لطف جناب نصیری. از جنابعالی و سایر بازدیدکنندگان محترم تقاضامندیم جهت اهمیت به پیشرفت زادگاه و وطن خود در این نظر خواهی شرکت نمایند.

 

غریبه آشنا:منم اگه مسول بودم اولین کاری که میکردم سالن ورزشی رو تکمیل میکردم که شاید جوونامون را از این طریق بتونم از بند این مواد اعتیاد نجات بدم.جوونای اسفند آباد هیچ سرگرمی ندارند.یا با موتور تو کوچه ها می چرخند یا دارند مواد مصرف میکنندشنیدم تازگی ها آمار معتادامون بالا رفته!!!!!!یه کاره دیگه ای که میکردم یه سالن پذیرایی می ساختم که مردم جشن هاشون رو اونجا بگیرن.حتی روستاهای اطراف هم میتونن استفاده کنند.اینطور مردم مجبور نیستن برن هتل ابرکوه یا اینکه تو خونشون بگیرن. 


کاره دیگه اینکه مسولیت این مغازه دار ها رو مشخص میکردم میوه فروشی رو از مغازه معمولی خواربار فروشی جدا میکردم .چیزی نمونده کناره میوه لباس هم بفروشند.دقت کردین به غیر از مغازه ی قمر محله پایین مغازه نداره!!!!!!!! مردم محله ی پایین آدم نیستن؟؟؟

ویه کاره دیگه ای که میکردم فضای سبز میساختم وبا وسایل بازی برا بچه وقسمتی هم برا سالخوردگان که بجای اینکه در خونه هاشون بشینن بیان اونجا رو نیمکت بشین و از فضای سبز لذت ببرناگه یه فواره آب هم وسط باشه که دیگه نور الی نورهچه رویای شیرینی !!!!!!!!!ممنون از اینکه به من اجازه دادین برا چند دقیقه مسول روستام باشم.

 

یه اسفندآبادی: بسم رب الشهدا با بسم رب الشهدا شروع كردم كه بگم اين شهدا بودند كه اين مملكت رو اينجوري كه الان هست رسوندن دست ما بدون در نظر گرفتن 21 شهيد دهستان اسفندار و 15 شهيد گلگون كفن اسفندآباد شايد هر كس مسئوليتي داشته باشه به راحتي تصميم گيري كنه اما وقتي حرف اين عزيزان مطرح ميشه ديگه نمي شه هر كاري رو انجام داد يا بعضي كارارو انجام نداد چون اين روستا معطر به خون 15 شهيد.


پس اگه كسي مسئوليتي قبول كرد بايد چند چيز رو مد نظر داشته باشه:

1.اينكه مورد اعتماد مردم قرار گرفته پس سوء استفاده از موقعيت نهايت نامردي در پاسخ به اعتماد مردم.

2.زماني كه قبول زحمت میکنه  و نماينده مردم میشه بايد اهداف مردم رو دنبال كنه به هر سختي و صورت امكان چون مردم منتظر رسيدن به آرزوهاشون تو روستا هستن و دنبال نكردن اين اهداف =با از بين رفتن اعتماد بين مسئول و مردم.

به اميد اينكه روزي نظاره گر رشد و پيشرفت روستا باشيم و رضايت از مسئولين را بيش از پيش در چهره مردم شاهد باشيم.

اسفند ابادی:سلام . من تلاش می کردم تا دور و بر امامزاده دختر موسی ابن جعفر(س) یه بازارچه راه اندازی بشه مثل بقیه شهر ها که اطراف امامزاده هاشون بازار و بازارچه دیده میشه. که هم شامل مغازه هایی باشه که نیاز های روزمره اهالی هست و هم سایر مغازه ها. که از هر طرف به اهالی بلات نزدیک باشه. و همینطور به جایی برسه که از روستاهای دور و بر هم خریدهاشون رو همونجا انجام بدن . 


این کار علاوه بر رفاه اهالی تا حدی باعث اشتغال زایی میشه و همینطور باعث آبادی و پیشرفت اسفندآباد عزیز. 

ای کاش هم مسئولان هم اسفندآبادیهایی که وضع مالیشون خوبه این نظرات رو بخونن ...

 

همشهری: مزاحمت برای آسایش مردم، به هر شكلی كه باشد، حرام است
من آن مورم که در پایم بمالند نه زنبورم که از دستم بنالند
کجا خود شکر این نعمت گزارم که زور مردم‌‏ آزارى ندارم
مدتی است که در روستای اسفندآباد شاهد نصب بلندگوهای متعدد از مسجد وسیم کشی آن به چهار گوشه روستا هستیم،به نحوی که همزمان با مسجد وقت وبی وقت ازاین بلند گوهایی که نصب شده است صدا بلند است.به خدا این کار مزاحمت بوده وشرعا حرام است این هم مستنداتش:
آنکه آسایش دیگران را به هم بزند، «مزاحم‏» است. به تعبیر دیگر مى‌‌‏توان گفت: مزاحم، از دایره اسلام بیرون است. این کلام صاحب‏شریعت و رسالت محمدى(ص) است، آنجا که به اصحاب خویش‏فرمود:
«الا انبئکم من المسلم؟ من سلم المسلمون من یده و لسانه‏»
آیا شما را خبر دهم که «مسلمان‏» کیست؟ مسلمان کسى است که‏مسلمانان از دست و زبانش آسوده باشند.
استفتا از مقام معظم رهبری وپاسخ ایشان:
از ساختمان حسینیه صداى قرائت قرآن و مجالس حسینى بسیار بلند پخش مى‏شود بطورى که صداى آن از بیرون شهر هم شنیده مى‏شود واین امر منجر به سلب آسایش همسایگان شده است و مسئولین و سخنرانان حسینیه اصرار به ادامه آن دارند، این عمل چه حکمى دارد؟
اگر چه اقامه مراسم و شعائر دینى در زمانهاى مناسب در حسینیه از بهترین کارها و جزو مستحبات مؤکّد مى‏باشد، ولى واجب است برگزارکنندگان مراسم و عزاداران تا حد امکان از اذیّت و ایجاد مزاحمت براى همسایگان بپرهیزند .
به نظر حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری:
پخش اذان به نحو متعارف براى اعلام داخل شدن وقت نماز صبح به وسيله بلندگو اشكال ندارد، ولى پخش آيات قرآنى و دعا و غير آن از بلندگوى مسجد، اگر موجب اذيت همسايگان شود، توجيه شرعى ندارد، و بلكه داراى اشكال است. (رساله اجوبه الاستفتائات ، س 454.ئات)
حجت الاسلام قرائتی: در عزاداری‌های ما منکر است: بی‌وقت طبل زدن، بلندگوی حسینیه و مسجد، همسایه‌ها را اذیت کردن.
( اذیت کردن) به فتوای همه ی فقهای شیعه حرام است، با هر وسیله ای که باشد، چه غنا ( مثلا در عروسی ها و..) و چه در غیر غنا ( روضه خوانی ، مداحی، قرآن خوانی و...) البته بجز صدای اذان.
پس عمل افراد بلندگوکشی وتوسعه آن بیرون از مسجد وبالای برج قلعه حاج خان وتکیه شهدا غیر شرعی است واگر با نیت خوبی هم بوده عین مزاحمت است.

 

دبیر بازنشسته:ضمن عرض سلام و ادب خدمت مدیریت سایت اسفندآباد و همولایتی های عزیز و ارجمند .نظرات جالبی در بین نظرات دوستان دیده می شد. من هم به نوبه خودم خواستم که نظرم را گفته باشم.
و قبل از آن جا دارد که از مسئولان محترم اسفندآباد تشکر کنم که مطمئنا نهایت تلاش خودشان را در جهت هر چه بهتر شدم اسفندآباد انجام میدهند.
بنده اگر یکی از تصمیم گیرندگان بودم در زیباسازی ورودی اسفنداباد تلاش می کردم و یک تندیس که نمادی از فرهنگ و تاریخ دیرینه اسفندآباد باشد نصب میکردم.
به امید روزی که مسئولان اسفندآباد بودجه لازم را جهت برآورده کردن تک تک این پیشنهادات در اختیار داشته باشند. وشاهد آبادانی روز به روز اسفنداباد باشیم.


موضوعات مرتبط: درباره اسفندآباد ، ،
برچسب‌ها:

 به مناسبت آغاز دهه فجر

دو عکس قدیمی و با ارزش  از راهپیمایی 34 سال پیش اسفندآباد

ارسالی از دم حموم

باغ دهنویی:با سلام : دست شما درد نكند خيلي خيلي عكس ها با ارزش هستند . براي شادي روح انهايي كه در عكس ها هستند و به رحمت خدا رفتند صلوات .

غریبه:خیلی عکسه باحالیه. من تو این عکسها کسی رو نمیشناسم.اگه شما میشناسید لطفا معرفی کنید.

محمد مطیعی:دست کسی که این عکس رو ارسال کرده درد نکنه عکس جالبیست.

دم حموم:سلام خوشحالم که ازعکساخوشتون اومده ازجمله کسایی که توی عکس هستند:شهیدابراهیم یوسفی، ممدآقامقیمی،امیدعلی جمالی،حبیب شمس و...البته بابای خدابیامرزخودم.

ابرنیوز:سلام عکس های شما برای بازدید مردم شهرستان به نمایش در آمد.


موضوعات مرتبط: معرفی اسفندآبادی ها ، ارسالی اعضا ، ،
برچسب‌ها:

 بنای قدیم امامزاده

 

بنای جدید امامزاده

 

ارسالی از "دم حموم"

به منظور مشاهده سایر عکسهای امامزاده به ادامه مطلب مراجعه نمائید

 محمد:سلام عكس هاي جالبي بود


موضوعات مرتبط: عکس اسفندآباد ، ارسالی اعضا ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب

 

فرستنده: جناب آقای پور برخورداری


موضوعات مرتبط: عکس اسفندآباد ، ارسالی اعضا ، ،
برچسب‌ها:

 

کوه های سفیدی با ارتفاع 2365 متر در 9 کیلومتری جنوب غربی و قلاتک با ارتفاع 1723 متر در 6 کیلومتری جنوب آبادی قرار دارند.  کوهها
دره باغ در 25 کیلومتری جنوب شرقی اسفند آباد قرار دارد که منطقه ای کوهستانی بوده و دارای آب معدنی بوده و مردم این منطقه و سایر مناطق دیگر جهت رفع ناراحتی کلیوی به این منطقه عزیمت می نمایند. دره ها

طول جغرافیایی-درجه 53
طول جغرافیایی-دقیقه 26
عرض جغرافیایی-درجه 30
عرض جغرافیایی-دقیقه 55

 


موضوعات مرتبط: درباره اسفندآباد ، ،
برچسب‌ها:

 

فرستنده: جناب آقای پور برخورداری


موضوعات مرتبط: عکس اسفندآباد ، ارسالی اعضا ، ،
برچسب‌ها:

 به نام یزدان پاک،دادار مهرآفرین

 

روستائیان از قدیم الایام تابع سرسخت سنتها بوده اند وتعهدات عرفی واخلاقی نانوشته سینه به سینه می گشته  ونسل به نسل.
حیف وصد حیف که امروزه غالب آن سنتها به بوته فراموشی سپرده شده است ودر مسلخ مدرنیته قربانی.
سهم همه کس در نعمتهایی که خدا عطا کرده بود توسط پدران ما دیده می شد،همسایه و آشنا و درویش ورهگذر.
یکی از آن سنتها «پَسَک» است.وقتی در پاییز میوه های درختی مانند انار در برداشت می شد به توصیه صاحب باغ مقداری محصول بر درخت تعمدا باقی می ماند سهم آبیاران ورهگذران.مشروع ومباح.
صاحب باغ بعد از برداشت محصول، دیگر قفل به درب باغ نمی زد یعنی مجوز «پَسَک» صادر.
همه به این سنت پایبند.«پَسَک کننده» هم به حق وحد خود قانع ومتعهد.این بود که تا مدتها بعد هنوز انارها بر درختان مانده وتو را به میهمانی صاحب باغ دعوت می کردند ،وچه می چسبید انارهای رسیده وشیرین ویخ کرده زمستانی بادانه های درشت به ویژه که نمی باران هم بر برگهای خزان درختان زده بود وزیر پا دیگر خبری از خش خش نبود واندک برگهایی  هم که بر درختان مانده بود به زیر می افتاد،چه «پَسَک» دلچسبی!!!!!!!
 
 
 
مدیریت سایت:احسنت بر شما که تلاش می کنید سنت های فراموش شده را احیاء کنید.
.
اسفند ابادی:چه «پَسَک» دلچسبی!!!!!!!

هم بلاتی:باریک الله اکبر خان
متن قبلی از یه طرف با لهجه بلات صفای خودشو داشت
این متن هم از یه طرف دیگه.
مرام هر کی اسفندآبادیه
بزن دست قشنگه رو
غریبه:سه سال انار اسفندآباد رو نخوردم.
 
فریبا: عاشقتونم خیلی لهجه با حالی دارید من همتون رو به اندازه ی قدمت سروی که تو ابر کوه هست دوستتون دارم.

 


موضوعات مرتبط: آداب و رسوم اسفندآباد ، ارسالی اعضا ، ،
برچسب‌ها:

 

فرستنده جناب آقای پور برخورداری

به منظور مشاهده بقیه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه نمائید

مهرداد شمس:با سلام وخسته نباشید.بسیار زیباست. ان شاالله که در حفظ وساماندهی آن ، بیشتر تلاش نمایند. 


موضوعات مرتبط: عکس اسفندآباد ، ارسالی اعضا ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب

مشاغل: زراعت، دامداری، باغداری، صنایع دستی و کارگری

محصولات باغی: انگور، انار، توت و پسته

محصولات زراعی: پنبه، چغندرقند، گندم، جو، یونجه، خاکشیر، گل ختمی، آویشن و شیرین بیان

صنایع دستی: قالی بافی


موضوعات مرتبط: درباره اسفندآباد ، ،
برچسب‌ها:

 

صدای مشاور یک مرکز مشاوره ی غیرحضوری روستاییان است که خدمات خود را به صورت جامع و فراگیر به روستاییان کشور ارائه می دهد.

صدای مشاور علاوه بر پاسخ گویی به سوالات و ارائه ی راه حل های کارشناسانه و تخصصی برای حل مشکلات روستاییان، به عنوان پل ارتباطی به منظور اطلاع رسانی میان مسئولین و روستاییان عمل نموده و موجبات انسجام بیشتر را فراهم خواهد کرد.

 این کانال نه یک مسیر ارتباط یک طرفه، بلکه راهکاری تعاملی است که طی آن سازمان های مرتبط با امور روستا -به ویژه در زمینه ی آگاهی بخشی و مهارت آموزی در حوزه ی زندگی روستایی- می توانند از نیازمندی ها، نقص ها، بسترها و استعدادهای موجود در روستاها مطلع شوند و طی آن به بهره برداری از بسترها و امکانات موجود و رفع نقایص و کمبودها مبادرت ورزند. از جمله نهادهای مرتبط با این حوزه به اجمال می توان به وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد دانشگاهی، نیروی انتظامی  و ... اشاره کرد که هریک از این نهادها دارای معاونت ها و سازمان های مرتبط با امور روستاییان می باشند و می توانند به اشکال مختلف با صدای مشاور تعامل داشته باشند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمائید.

اینجا کلیک کنید


موضوعات مرتبط: اخبار اسفندآباد ، ،
برچسب‌ها:

در مورد نامگداری این روستا 3 نظریه ارایه شده است:

1. برخی بر این باورند که نام آبادی های منطقه از ماه های سال گرفته شده و بدین صورت اسفند آباد از ماه اسفند.

2. قبل از ظهور اسلام، زرتشتیان در این منطقه ساکن بوده اند و اسفندیار گرد در این روستا اقامت داشته است.

3. در گذشته بوته های اسفند (اسپند) در این منطقه به وفور یافت می شد و به همین جهت بدین نام معروف شده است.


موضوعات مرتبط: درباره اسفندآباد ، ،
برچسب‌ها:

.: Weblog Themes By SlideTheme :.